Welkomstfeest 2 - Reisverslag uit Tokio, Japan van Mike Geven - WaarBenJij.nu Welkomstfeest 2 - Reisverslag uit Tokio, Japan van Mike Geven - WaarBenJij.nu

Welkomstfeest 2

Door: ekimtokio

Blijf op de hoogte en volg Mike

10 Juli 2012 | Japan, Tokio

Hey allemaal,

Bij deze maar weer eens een nieuw reisverslag. Wat zo vroeg??? Ja, ik dacht eventjes een kort verslag tussendoor. Namelijk over het welkomstfeest met m'n huisgenoten afgelopen zaterdag. Eerlijk gezegd vroeg ik me een beetje af of het wel doorging, omdat ik er een week lang niks van had gehoord en zelfs zaterdag niet. Zaterdagavond ben ik dus toch maar eens in de woonkamer gaan kijken.

Daar bleken al behoorlijk wat voorbereidingen getroffen te worden. De hele tafel stond vol met eten, bier, wijn, sake en een mysterieuze miniatuur glijbaan. Deze bleek uiteindelijk gebruikt te worden om noedels in te leggen, welke, terwijl ze naar beneden gleden, uit de glijbaan gepakt moesten worden met eetstokjes. Zelfs de Japanners vonden dat moeilijk....

Na de glijbaan te testen gingen we pannekoeken eten...haha, niet echt hoor, maar het leek er wel op. Bekijk vooral de foto's om te zien wat het wel is. Volgens mij is het roerei met uien en daaroverheen gedroogde vis met mayonaise (ja, dat eten ze best graag hier). Verder hebben we nog allerlij dingen gegeten waarvan ik de naam niet ken en die ik nog nooit eerder heb gehad...een saus van inktvisingewanden bijvoorbeeld, dat was lekker op een aardappel. Vooral de combinatie vond ik best boeiend...

Naast het eten was er zoals ik al vermelde ook genoeg drank. Eén van m'n huisgenoten was al wel zat na 2 biertjes en ging een half uur later maar op de bank liggen slapen (het was toen net half 9 ofzo). De rest ging gelukkig nog vrolijk door en uiteindelijk ging ik rond 03:00 maar eens naar bed. Daarvoor moest ik nog wel even uitleggen wat m'n studie en stage inhield. Volgens mij heb ik nog nooit zoveel woorden moeten opzoeken in google translate en heb ik nog nooit zo onsamenhangende zinnen gemaakt. Volgens mij snapten ze het wel ongeveer.

Onder dit verslag staan nog wat foto's om een sfeerimpressie te geven ;-)

Na deze avond was het nog niet afgelopen trouwens. Zondag rond etenstijd stond er weer een hele hoop eten op tafel en was er nieuw bier. Dit keer hebben we het wel wat korter gemaakt en na Toy Story 3 in het Engels met Japanse ondertitel te hebben gekeken (m'n huisgenote moest huilen bij de slotscene). Ging iedereen de alcohol verteren tijdens de nachtrust.

Maandag naar het werk ging toch wel een beetje moeizaam en de ochtend was niet erg productief. Gelukkig was er genoeg werk geplanned en heb ik tot half 9 genoeg te doen gehad. Aan het eind van de dag heb ik zelfs nog iets stuk gemaakt... Ik moest een vloeistoflijn vastschroeven voor een hogedruksysteem. Dit had ik al eerder gedaan en ik dacht: 'Hoge druk, laat ik het maar goed stevig aandraaien'. Dit keer was ik blijkbaar iets te enthousiast en ging de schroefkop aan de vloeistoflijn stuk... M'n begeleider verbaazde zich hier nogal over en ik was vooral teleurgesteld dat we het experiment niet konden doen. Vanaf nu dus toch iets subtieler bezig met die schroefjes. De vloeistoflijn is nu wel weer gerepareerd hoor, dat bleek niet heel moeilijk te zijn.

Op het moment ben ik bezig met het voorbereiden van een presentatie die morgen op het programma staat. Hierin mag ik wat over Nederland, mezelf en m'n onderzoek aan het instituut vertellen. Misschien ook wel leuk als ik hier iets daarover vertel, misschien komt dat volgende week, met een leuk plaatje ofzo.

Dit was het alweer voor deze keer. Misschien de volgende keer weer een verslag over een toeristische activiteit.

Groeten,
Mike

P.S. Ik heb nog geen spleetogen. Veel van m'n medestudenten hebben dat niet eens. Misschien als ik genoeg Japans bier of sake heb gedronken dat ik het wel heb ;-)

  • 11 Juli 2012 - 15:31

    Pa:

    ZOdan,het leven is vol van eten en drank daar in Japan,ga zo door en je krijgt echt wel net zulke ogen als je kollega's.Hoe was je presentatie,je moest toch niet weer teveel opzoeken,of niet?Je hebt er nu al een maandje opzitten,dus de tijd gaat wel snel.Eet niet teveel want zo te horen word je te sterk en dat is niet goed voor de apperatuur aldaar en voor jezelf,niet dat je er zo uitziet als een sumoworstelaar bij terugkomst.
    Heel veel plezier(en biertjes?),tot gauw

  • 03 Augustus 2012 - 18:29

    Charl:

    Hey Mikie,
    Nog van harte gefeliciteerd met jou verjaardag. Anita en ik hebben jou nog bezongen in een originele setting van "lang zal die leven". Weten jou collega's van jou verjaardag ?? In Japan vieren ze het vast maar noemen ze het misschien anders.
    Ik ben net als jou Pa heel nieuwsgierig naar jou presentatie, nieuwsgierig naar welke ingredienten je hebt gebruikt.
    Op de laatste foto´s zie ik dat je geen baardje en een snor meer hebt. Je bent toch een keurige jongen daar in Japan. Zal zeker de goede invloed zijn van jou collega´s en begeleider.
    Tot gauw en groeten van mij en Anita.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Tokio

Internationale stage

Recente Reisverslagen:

02 September 2012

Kort en (waarschijnlijk) laatste verslag

19 Augustus 2012

Weer wat substantieels

16 Augustus 2012

Noch einmal Zwischendurch

09 Augustus 2012

Weer ff tussendoor

05 Augustus 2012

Heel veel dingen....
Mike

Konnichiwa. Watashi wa Mike Geven desu. Bij deze een verslag van mijn stage in Tokio, Japan. Leuk dat je even komt kijken, domo arigato gozaimasu.

Actief sinds 16 Juni 2012
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 6615

Voorgaande reizen:

13 Juni 2012 - 11 September 2012

Internationale stage

Landen bezocht: