Kort en (waarschijnlijk) laatste verslag - Reisverslag uit Tokio, Japan van Mike Geven - WaarBenJij.nu Kort en (waarschijnlijk) laatste verslag - Reisverslag uit Tokio, Japan van Mike Geven - WaarBenJij.nu

Kort en (waarschijnlijk) laatste verslag

Blijf op de hoogte en volg Mike

02 September 2012 | Japan, Tokio

Hallo allemaal,

Het zit er alweer bijna op, over 9 dagen ben ik alweer terug in het land van koek en zopie (alhoewel het daar dan nog geen tijd voor is). Ik moet zeggen dat ik Tokio echt heel erg ga missen. Het is echt een hele toffe stad, met hele vriendelijke mensen, genoeg te doen, lekker eten en....epische vissen. Haha! Ook bij dit verslag heb ik er weer wat toegevoegd. Ik heb het super naar m'n zin gehad hier (en dat heb ik nog steeds) en ik ga zeker een keer terug wanneer dit financiëel mogelijk is.

Sinds het laatste verslag heb ik eigenlijk niet veel bijzonders gedaan, vandaar dit keer maar een kort verhaal. Ik ben sinds de laatste twee weken eigenlijk voornamelijk aan het werk geweest. De laatste metingen moeten namelijk toch nog even binnengehaald worden. M'n materiaal naar de psycholoog brengen heeft helaas niet geholpen, dus moest er toch nog een hoop getest worden. Zodoende was het vorige week dan ook eens tijd om in het weekend te werken. Gelukkig heb ik best een voldaan gevoel door alles wat ik tot nu toe heb gezien en heb meegemaakt in Tokio, waardoor het niet al te zwaar viel. Alhoewel, dat was zaterdag. Op zondag was het toch wel lastig en na uitslapen tot 10:00 heb ik toch besloten om dit wat te verlengen naar 1 uur 's middags. Blijkbaar was het toch even nodig om wat slaap in te halen. Daarnaast bleek er niet veel tijdswinst te behalen met het uitvoeren van metingen op zondag. Later op de middag ben ik nog wel een keer terug gegaan naar Akihabara om hier nog wat nerddingen te bekijken en wat souveniers te kopen.

Deze week was het vervolgens wel weer hard doorwerken. Langzamerhand is het einde daardoor wel in zicht gekomen en kan ik al spreken over 'de laatste metingen'. En toch, tijdens deze drukke week, was er nog weer even tijd voor ontspanning. Met een studiegenote had ik het in de metro namelijk over een nieuw bezoek aan de vismarkt Tsukiji in de vroege ochtend. Om 5 uur 's ochtends is er een veiling op deze markt, waar een vrij bijzonder ritueel omheen blijkt te horen. Om dit tijdstip rijdt er echter geen metro, dus hebben we er voor gekozen om op donderdag om 7:30 te gaan ontbijten bij de vismarkt. Ik moet zeggen dat het misschien wel de beste sushi was die ik ooit gegeten heb. Hele verse vis en lekkere varieties (er is een behoorlijk verschil tussen vette en 'magere' zalm qua smaak, blijkbaar). Na het ontbijt zijn we nog over de vismarkt gelopen. Dit was best bijzonder. De hele markt is overdekt en het geeft het gevoel dat het een soort gemeenschap is, compleet met 'ons kent ons'. Nadat we ons vergapen hadden aan tonijnkoppen (wat doen ze met de hersenen?), levende inktvissen, rondkrabbelende kreeften en kop verliezende alen moesten we maar weer eens richting het kantoor. De rest van de dag was toch best vermoeiend na het vroege opstaan, maar het was het zeker waard. Daarnaast was er de volgende dag nog een ontspanningsmoment toen een huisgenoot een feestje gaf omdat hij zou vertrekken. De huisgenoot in kwestie is kok bij een restaurant en heeft zodoende een paar lekkere (internationale) schotels bereidt. Hier is (eindelijk weer eens) een foto van. Van de rest van het feest zijn ook nog foto's, maar die heeft een huisgenote en kon ik op het moment nog niet bemachtigen.

In dit weekend was het wel weer nodig om te werken, dus al te lang feesten was er niet bij. Zowel gisteren (zaterdag) als vandaag heb ik maar wat metingen gedaan, waardoor het einde nu wel in zicht is. Als alles goed gaat, heb ik de metingen misschien op aankomende woensdag of donderdag afgerond. ALS ALLES GOED GAAT. Dat blijkt namelijk nog best vaak niet het geval te zijn. Maar dat hoort erbij natuurlijk en er valt vaak ook niets aan te doen. Af en toe is het toch wel lastig dat de apparatuur niet regelmatig onderhouden wordt. Van de week bleek een koelkast niet meer te werken (gelukkig heb ik mijn proefmonsters toevallig in de week daarvoor in een andere koelkast opgeslagen). Ik had het daarover met 1 van de doktoren, blijkt die koelkast 50 jaar oud te zijn. Hier zijn dus geen onderdelen meer voor te krijgen en het gaat 2 weken duren tot er een nieuwe is. Misschien, heeeeeel misschien, had de betreffende koelkast iets eerder vervangen moeten worden... Maar genoeg gezeur. Vandaag was ik redelijk vroeg klaar met metingen, dus ben ik nog kort naar Asukusa gegaan. Ik moet toegeven dat het traditionele Japanse wat ik verwacht had eigenlijk vooral een facade blijkt te zijn. Echt traditioneel is het niet, wat ik ook eigenlijk wel had kunnen verwachten van een wijk in een stad als Tokio. Er is wel een Boeddhistische tempel aanwezig, die wel erg mooi is. En het bezoek aan deze tempel maakte het dan wel weer waard (zie de foto's). Daarnaast was er een gezellige drukte bij de souvenierwinkels en heb ik nog wat 'omiyage' (souveniers) gehaald voor m'n huisgenoten in de vorm van wat snoepgoed, wat ze heel erg op prijs stelden.

Zo, dit was het alweer voor deze keer. Zoals de titel misschien al lichtelijk doet vermoeden, is dit misschien wel het laatste verslag. De komende week breng ik misschien nog wel een bezoek aan Roppongi, één van de luxere winkelwijken in Tokio. Als hier nog iets interessants over te vermelden is, komt er misschien nog wel een kort verslag over. Zo niet, dan iedereen nogmaals heel erg bedankt voor het volgen van de blog. Echt heel tof al die interesse :D

Daarnaast nog even:
Groeten aan oom Herman. Ik heb gehoord dat de reisverslagen in de smaak vallen. Heel erg fijn. Daarnaast heb ik vernomen dat de droomreis naar Normandië ondernomen is. Hier moet ik het natuurlijk nog wel een keer over hebben, volgens zou ik me daar prachtig aan de natuur kunnen vergapen.
Verder ook:
Gefeliciteerd Ineke, officiële felicitaties volgen binnenkort natuurlijk.
Und weiter:
Herzlichen glückwunsch und alles Beste zum Geburtstag Claus!

おやすみなさい
Mike-san

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Tokio

Internationale stage

Recente Reisverslagen:

02 September 2012

Kort en (waarschijnlijk) laatste verslag

19 Augustus 2012

Weer wat substantieels

16 Augustus 2012

Noch einmal Zwischendurch

09 Augustus 2012

Weer ff tussendoor

05 Augustus 2012

Heel veel dingen....
Mike

Konnichiwa. Watashi wa Mike Geven desu. Bij deze een verslag van mijn stage in Tokio, Japan. Leuk dat je even komt kijken, domo arigato gozaimasu.

Actief sinds 16 Juni 2012
Verslag gelezen: 1217
Totaal aantal bezoekers 6611

Voorgaande reizen:

13 Juni 2012 - 11 September 2012

Internationale stage

Landen bezocht: